Pozycjonowanie

Krok po kroku: Jak przeprowadzić dokładny audyt SEO strony internetowej.

Autor Marian Lis
Marian Lis08.12.20234 min.
Krok po kroku: Jak przeprowadzić dokładny audyt SEO strony internetowej.

Zastanawiasz się, czy Twoja strona internetowa jest zoptymalizowana zgodnie z wytycznymi najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych?.

Na czym polega darmowy audyt strony internetowej?

SEO audyt online to bezpłatna analiza serwisu internetowego weryfikująca zgodność poszczególnych elementów strony z czynnikami rankingowymi mającymi wpływ na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Stanowi doskonały wstęp do procesu pozycjonowania, ponieważ pokazuje najistotniejsze błędy utrudniające uzyskanie zadowalającego miejsca w rankingu Google.

Darmowa ocena strony internetowej obejmuje m.in.:

  • Poprawność metatagów (Title, Description),
  • Strukturę i objętość treści,
  • Optymalizację grafiki,
  • Dostępność strony dla robotów wyszukiwarek (Sitemapa, plik robots.txt)
  • Użyteczność serwisu,
  • Wydajność witryny,
  • Audyt bezpieczeństwa strony internetowej.

Analiza SEO online pomaga określić potencjał witryny internetowej w zakresie pozycjonowania i czas potrzebny na osiągnięcie satysfakcjonującej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że automatycznie wygenerowane wyniki wymagają indywidualnej oceny.

Czym różni się darmowy audyt od płatnej analizy SEO strony internetowej?

Raporty sporządzane przez narzędzia nigdy nie będą tak samo rzetelne i wiarygodne jak analiza serwisu internetowego przeprowadzona przez doświadczonego specjalistę ds. pozycjonowania. Podstawowa różnica polega na tym, że audyt SEO darmowy przedstawia wynik porównania poszczególnych elementów strony z algorytmem stworzonym przez twórcę aplikacji. Np. Title strony o długości 30 zzs zostanie uznany za poprawny przez narzędzie, ponieważ mieści się w przedziale 20-70 zzs. Z kolei specjalista SEO oceni, że taki tytuł jest za krótki i nie wykorzystuje całego potencjału.

Darmowy audyt strony online nie obejmuje wielu elementów wymagających indywidualnego podejścia, m.in. dobór słów kluczowych. W oparciu o wybrane frazy należy analizować zwartość metatagów, znaczników, nagłówków i treści. Automatyczna analiza SEO nie wskaże, czy keyword research wyłonił najlepsze wyrażenia, na które warto zwiększać widoczność serwisu internetowego.

Audyt strony internetowej online – kiedy warto z niego skorzystać?

Bezpłatną analizę serwisu internetowego może przeprowadzić właściciel każdej strony internetowej. Bez względu na tematykę witryny czy branżę prowadzonej działalności online’owy audyt wskaże rażące problemy w zakresie optymalizacji pod SEO. Zachęcamy do weryfikacji swojej domeny zarówno przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania strony, jak i w celu sprawdzenia rzetelności pracy agencji SEO. Zawsze należy mieć jednak na uwadze, że darmowa ocena strony internetowej online sporządzana jest według algorytmów uwzględnionych przez twórcę danego narzędzia. Ręczna weryfikacja otrzymanych wyników stanowi niezbędny punkt na drodze ku wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Bezpłatna SEO analiza – korzyści

Darmowe narzędzia automatycznie weryfikujące poprawność kodu serwisu internetowego przede wszystkim pozwalają uświadomić sobie skalę błędów i problemów optymalizacyjnych. Uruchamiając bezpłatny audyt strony:

  • Zobaczysz, które elementy witryny wymagają poprawy,
  • Otrzymasz podstawowe wskazówki i sugestie dotyczące naprawy istniejących błędów,
  • Uzyskasz informacje dotyczące wydajności swojej strony www,
  • Zorientujesz się, w którym obszarze (SEO, usability, bezpieczeństwo) występuje najwięcej problemów,
  • Zyskasz okazję do wyprzedzenia konkurencji dzięki dostosowaniu serwisu do wymagań wyszukiwarki Google.

Wygenerowany raport SEO uzmysławia konieczność wprowadzenia zmian optymalizacyjnych. Narzędzie informuje, jakie są mocne i słabe strony witryny, o których trudno zdawać sobie sprawę, nie posiadając wiedzy z zakresu pozycjonowania serwisów www.

Darmowy audyt SEO online wstępem do skutecznego pozycjonowania stron

Wyniki online’owej analizy SEO dobrze jest potraktować jako pierwszy etap długotrwałego procesu pozycjonowania strony. Bez znajomości wytycznych oraz zasad działania algorytmów Google i doświadczenia w optymalizacji serwisów internetowych można wyrządzić więcej szkody niż korzyści samodzielnym wprowadzaniem zmian w serwisie. Niektóre problemy z funkcjonowaniem witryny wskazane w automatycznym raporcie wymagają również wiedzy webdeweloperskiej, np. poprawa czasu ładowania serwisu czy usunięcie skryptów utrudniających indeksowanie zawartości strony.

Zachęcamy do skonsultowania automatycznego audytu SEO z naszymi specjalistami ds. pozycjonowania stron internetowych. Posiadamy ogromną wiedzę w zakresie skutecznego dostosowywania witryn do wymogów najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych. Do każdego serwisu podchodzimy indywidualnie, przeprowadzając analizę konkurencji i poszukując najlepszych praktyk sprawdzających się w danej branży. Na bieżąco śledzimy trendy SEO, dzięki czemu reagujemy od razu, kiedy pojawiają się aktualizacje algorytmów Google powodujące ogromne wahania w pozycjach w wynikach wyszukiwania. Nasze wieloletnie doświadczenie pozwala osiągać stabilne miejsce w rankingu wyszukiwarki serwisom naszych klientów.

Sprawdź: https://www.artefakt.pl/darmowy-audyt-seo

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-outline
Ocena: 4.00 Liczba głosów: 1

5 Podobnych Artykułów:

  1. Alternatywne metody nauczania: Jak działają szkoły Montessori, Waldorf czy nauczanie domowe?
  2. Ten sekret mamy odmieni Twój Dzień Matki! Biżuteria, która wzruszy każdą mamę
  3. Moda na długą dżinsową spódnicę: Jak ją teraz nosić?
  4. Znaki zodiaku na styczeń, który przyniesie szczęście
  5. Oto 6 ikonicznych elementów garderoby, które zdefiniowały styl księżnej Diany
Autor Marian Lis
Marian Lis

Jestem Marian i na tym blogu skupiam się na fascynującym świecie edukacji. Edukacja to coś, co trwa przez całe życie, i jestem przekonany, że każdy z nas może ciągle się rozwijać i zdobywać nową wiedzę.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Sprawdź na czym polega kampania Google Adwords
PozycjonowanieSprawdź na czym polega kampania Google Adwords

Google Ads to system reklamowy, który wyświetla linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania Google oraz bannery i reklamy tekstowe na stronach sieci reklamowej Google, rozliczane na zasadzie CPC (ang. Cost Per Click) oraz CPM (ang. Cost Per Mille).